Nuffnang Ads

Saturday, 8 December 2012

NAK ABISKAN GANCHE YG BYAK2 :)

Assalamualaikum uools~


Uooolsss de rasa jeles x ngan kek atas 2 ahahah..
x leh blah ayat kan...
asyik kek jer kan.. 
saje je nak abiskan ganache lebihan kek sebelum nie.. daripada aku sedih tengok dia kena buang..waaa (tetiba jer kan hikhikhik)
kek atas 2.. aku cari yang paling simple dalam en gugle... kat mana lupa dah ehehe.. kat bawah nie aku sertakan sekali resepi yang agak senang..simple n yummy.. pada tekak aku la.. tekak orang lain.. rasa sendiri la eh hahaha ;)
lagipon kek nie moist sangat2.. 

KEK COKLAT MOIST:

Bahan2:
2 cwan tepung gndum

1 sudu teh baking powder
1 sudu teh soda bikarbonat
( bahan A ** ayak**)

1 cwan serbuk koko
1 cwan gula perang (sya gna gula putih biasa)
1 cwan susu pekat
1 cwan air panas (sya guna suam..coz akn dimasak juga nnti hihi)
1 cwan air biasa (sya gantikn ngan susu cair/ susu segar pon boleh)
1 cwan minyak
4 sudu bsar susu tepung (jika guna ssu segar/ ssu cair..abaikan)
( bahan B ** campur n masak semua atas api)

2 biji telur (pukul hingga kembang)
Esen vanila
(Bahan C ** telur dah kembang,masukkan esen vanila)

Kemudian masukkn bahan B kedalm bahan A, kacau sehingga sebati.. Masukkan bahan C.. Kacau rata semua,kaup balik.
Kukus selama sejam @ sehingga kek msak

Ganache::
200 gm whipping cream
300 gm choc compaund
Sedikit butter

Cara2
Masakkan whipping cream,sehngga tepinye berbuih,ttup api,masukkn choc yg telah dipotong kecil,kacau sehingga choc cair,masukkan butter, kacau sehingga semua rata n sebati.. Bleh la curah atas kek.. Bleh wat ntuk 3,4 bji kek nie .. bleh adjust kuantiti nyer ye :)
SELAMAT MENCUBA YE.. uolls try..sedap x pada tekak korang hehehe
Sekian..

HOT CHEESE CHOCOLATE CAKE


Assalamualaikum~ 
Hye uolls.. lama dah x mengHupdate blOg nie hehe..
Ok la xnak bebel panjang2 kan.. 
nampak sangt2 delicious kan pic kat ateh 2... pinjam pic ye akak shu~ nanti sya masukkan link sekali.. kat mana saya pinjam pic 2..
Meh nk citer ckit sal kek.. 
pestaim.. 
setelah berzaman2 tulis n simpan resepi.. 
Finally.. yeeAaaaH.. jadi jugak kek aku 2 kan hikhikhik suke2... bawah nie..jamu mata ngn kek yg saya wat ye..rupe x bape nak de.. tapi sngt2 sedap..sya suke..sya suke (ala2 suara mey2 upin ipin) hehehe...
kalah kek indulge SR tau~.. 

sya ikut bulat2 resepi kat cni ye :)

kalu tengok kek akak nie.. memang tergOda la kan2... 
AKAK.. SYA DH MSUKKAN LINK.. MINTA HALAL YE :)

versi cupcake (untuk kawan2 opis)

 nie baru mandikan dengan ganche~ abis korang hehehe


nie pon sma.. :)

 ok~ nie dh siap potong..

 close up lagi dekat.. sngt2 cedap :)

dari atas.. pas2 abis hehehe 

sebenarnyer kek nie sya wat versi kecik skit.. jadinyer dapat la 2 biji kek.. 1 ntuk umh.. 1 lagi ntuk my special En A.. untuk befday dia tau.. tak haGak2 wat kek yg pestaim tau,..sib baik cedap hehehe

Sekian.


Tuesday, 30 October 2012

Kasih Sayang Mengikut Bulan KeLahiran


Kasih Sayang Mengikut Bulan KeLahiran


Januari
- Mudah jatuh cinta.
- Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang di cintai sekiranya
dikhianati.
- Pandai mengambil hati pasangannya.
- Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya.
- Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya.
- Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya tapi tidak kisah sekirannya
pasangannya cemburu terhadapnya.
- Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang.
- ramai kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja
———— ——— ——— ——— ——— ——————

Februari
- Sukar untuk jatuh cinta .
- Amat hormat kepada pasangan.
- Amat suka memikat pasangan.
- Jujur dan berterus terang dalam perhubungan.
- Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangannya
- Sangat romantik pada dalaman dan bukan pada luaran (hanya pasangannya yang
tahu) .
- Patuh kepada pasangannya dan selalu menjaga hati pasangan.
- Amat menjaga penampilan diri dan pasangannya.
———— ——— ——— ——— ——— —-
Mac
- Mudah menawan hati pasangannya.
- Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
- Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati.
- Sangat baik dalam menjaga perhubungan.
- Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai.
- Perasaan cemburu yang minima.
- Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
- Mudah memilih pasangan ta npa berfikir dengan waras.
- Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.
———— ——— ——— ——— ——— —–
April
- Individu yang amat sukar untuk jatuh cinta.
- Selalu memendam perasaan terhadap individu yang dicintai.
- Sukar dan malu dalam meluahkan isi hati.
- Sentiasa ingin diberi perhatian.
- Amat cemburu dalam perhubungan.
- Kesetiaan teguh terhadap pasangannya.
- Emosi cepat terusik dan mudah terluka.
- Sentiasa menjaga hati pasangan dan pandai memujuk.
- Romantik dan terlalu romantik.
- Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai.
- Sukar berlaku curang dan amat menyayangi pasangan.
———— ——— ——— ——— ——— ——— -
Mei
- Amat mudah jatuh cinta.
- Baik dan jujur dalam perhubungan.
- Pandai menarik hati pasangan.
- Perasaan cinta yang mendalam.
- Mudah untuk di pujuk.
- Mudah menerima cinta seseorang.
- Pilihan yang tepat dalam berpasangan.
- Nekad untuk menjaga hubungan yang baik.
- Pandai mengatur hidup pasangan (bukan Queen Control @ King Control).
- Suka mengangankan sesuatu yang indah bersama pasangan.
- Sentiasa dahagakan kasih sayang dari pasangan tapi tak pandai
memperlihatkan.
- Ambil berat dalam menjaga hubungan.
———— ——— ——— ——— ——— -
Jun
- Amat pandai menjaga hati pasangan sekiranya dia perempuan.
- Sukar melukai dan memahami hati pasangan.
- Mudah jatuh hati tapi terlalu memilih.
- Cerewet dalam hubungan.
- Selalu beremosi.
- Mudah merajuk dan mudah di pujuk.
- Selalu melindungi pasangan dari kritikan atau umpatan orang.
- Elok untuk menjadi Ibu yang baik.
- Dahagakan pujian dari pasangan.
———— ——— ——— ——— ——— –
Julai
- Amat sukar didampingi pasangan.
- Sukar dimengerti oleh pasangan.
- Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan.
- Amat mudah dipujuk dan berterus terang.
- Amat menghargai kesetiaan pasangan.
- Mengambil berat dan mengasihi pasangan
- Berkebolehan untuk meluahkan isi hati terhadap individu yang dicintai.
- Mudah terluka dan lambat untuk pulih.
- Suka merajuk dan dipujuk.
- Setia terhadap pasangan.
- Su ka mendengar dan tidak suka membantah.
- Cemburu terhadap pasangan.
- Suka menilai dan menjaga perhubungan.
———— ——— ——— ——— ——— -
Ogos
- Pandai memujuk pasangan
- Suka memimpin pasangan.
- Romantik, Pengasih dan Penyayang.
- Kelam kabut dalam perhubungan.
- Sangat sensitif .
- Mudah meluahkan kata cinta pada sesiapa yang berkenan.
———— ——— ——— ——— ——— –
September
- Bersopan dalam hubungan.
- bertolak ansur terhadap pasangan.
- Suka mengkritik pasangan.
- Sangat prihatin terhadap pasangan.
- Sangat sensitif dan emosi.
- Pandai memahami pasangan.
- Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan.
- Sukar melupakan sekiranya hati terluka.
- Mudah simpati dengan perasaan dan masalah pasangan.
- Pandai menyimpan perasaan.
- Suka berterus terang jika perkara itu tak disetujuinya.
———— ——— ——— ——— ——— ——
Oktober
- Amat suka berkomunikasi dengan pasangan.
- Suka disayangi dan menyayangi pasangan.
- Sopan terhadap pasangan.
- Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan.
- Mudah terluka hati sekiranya pasangan ada melakukan kesalahan terhadapnya.
- Emosi yang mudah terusik.
- Pengasih, Penyayang terhadap pasangan.
- Cemburu dan terlalu cemburu.
- Romantik
- Memahami pasangan.
———— ——— ——— ——— ——— -
November
- Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan.
- Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa.
- Agak degil dan kuat pendirian.
- Mudah ambil berat terhadap pasangan.
- Emosi yang mendalam.
- Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan.
———— ——— ——— ——— ——— —
Disember
- Pemurah terhadap perhubungan
- Mudah jatuh cinta dalam masa yang sama.
- Tergesa-gesa dalam perhubungan
- Suka didampingi oleh pasangan.
- Benci bila dikongkong.
- Berbakat untuk kahwin lebih dari satu.(Utk Lelaki)
- Suka mempengaruhi pasangan.
Berikut disenaraikan kajian mengenai bulan dan sikap anda, yang telah dijalankan oleh Yang Berbahagia Dato’ Dr. Fadzilah Kamsah. Artikel ini diambil dari Ruangan Artikel myMasjid.com. Anda boleh menyemak sendiri ciri-ciri ini dalam diri anda dan menjadi salah satu pengetahuan untuk mengenali sahabat dan muhasabah diri.
JANUARI
Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik. Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik. Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan. Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur. Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam. Pandai mengambil hati orang lain. Pendiam kecuali telah dirangsang. Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi. Mudah mendisiplinkan diri sendiri. Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema. Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya. Cukup sayang pada kanak-kanak. Suka duduk di rumah. Setia pada segala-galanya. Perlu belajar kemahiran bersosial. Sifat cemburu yang sangat tinggi
FEBRUARI
Berfikiran abstrak. Sukakan benda yang realiti dan abstrak. Bijak dan pintar Berpewatakan yang mudah berubah. Mudah menawan orang lain. Agak pendiam. Pemalu dan rendah diri. Jujur dan setia pada segalanya. Keras hati untuk mencapai matlamat. Tidak suka dikongkong. Mudah memberontak apabila dikongkong. Suka kegiatan yang lasak. Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif. Mudah mempamerkan marahnya. Tidak suka benda yang remeh-temeh. Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya. Sangat berani dan suka memberontak. Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya. Pemerhatian yang tajam. Suka hiburan dan sukan. Suka benda yang bersifat seni. Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran. Berkecenderungan pada benda yang tahyul. Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros. Belajar untuk mempamerkan emosi.
MAC
Berpesonaliti menarik dan menawan. Mudah didampingi. Sangat pemalu dan pemendam rasa. Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati. Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran. Suka pada kedamaian. Sangat peka pada orang lain. Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain. Tidak cepat marah dan sangat amanah. Tahu membalas dan mengenang budi. Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam. Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal. Suka berangan-angan. Suka melancong. Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi. Kelam kabut dalam memilih pasangan. Suka dengan hiasan rumahtangga. Punya bakat seni dalalm bidang muzik. Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik. Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan
APRIL
Sangat aktif dan dinamik. Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal. Sangat menarik dan pandai menjaga diri. Punya daya mental yang sangat kuat. Suka diberi perhatian. Sangat diplomatik (pandai memujuk ). Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang. Sangat berani dan tiada perasaan takut. Suka perkara yang mencabar, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah. Emosi cepat terusik. Cuba kawal perasaan. Kecenderungan bersifat pendendam. Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan. Kuat daya ingatan. Gerak hati yang sangat kuat. Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain. Berpenyakit disekitar kepala dan dada. Sangat cemburu dan terlalu cemburu
MEI
Keras hati & degil. Kuat semangat & bermotivasi tinggi. Pemikiran yang tajam. Mudah marah apabila tidak dikawal. Pandai menarik hati & perhatian orang lain . Perasaan yang amat mendalam. Cantik dari segi mental & fizikal. Tidak perlu dimotivasikan. Tetap pendirian, tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain. Mudah dipujuk. Bersikap sistematik (otak kiri). Suka berangan. Kuat daya firasat memahami apa yang terlintas di hati orang lain tanpa diberitahu. Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit. Daya khayalan yang tinggi. Permikiran yang tajam. Pandai berdebat. Fizikal yang baik. Kelemahan sistem pernafasan. Suka sastera, seni & muzik serta melancong. Tidak berapa suka duduk di rumah. Tidak boleh duduk diam. Tidak punya ramai anak. Rajin dan bersemangat tinggi. Agak boros.
JUN
Berfikiran jauh & berwawasan. Mudah ditawan kerana sikap baik. Berperangai lemah lembut. Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood. Idea yang terlalu banyak di kepala. Bersikap sensitif. Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir). Sukar melakukan sesuatu dengan segera. Bersikap suka menangguh-nangguh. Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik. Cepat marah & cepat sejuk. Suka bercakap & berdebat. Suka buat lawak & bergurau. Otaknya cerdas berangan-angan. Mudah berkawan & pandai berkawan. Orang yang sangat tertib. Pandai mempamerkan sikap. Mudah kecil hati. Mudah kena selsema. Suka berkemas. Cepat rasa bosan. Sikap terlalu memilih & cerewet. Kurang mempamerkan perasaan. Lambat untuk sembuh apabila terluka hati. Suka pada barang yang berjenama. Mudah menjadi eksekutif. Kedegilan yang tidak terkawal. Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. Siapa yang menegur dianggap kawan.

JULAI
Sangat suka didamping. Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki. Agak pendiam kecuali dirangsang. Ada harga dan maruah diri. Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan. Mudah dipujuk dan bercakap lurus. Sangat menjaga hati orang lain. Sangat peramah. Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya. Berjiwa sentimental. Jarang berdendam. Mudah memaafkan tapi sukar melupakan. Tidak suka benda remeh-temeh. Membimbing cara fizikal dan mental. Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang. Layanan yang serupa terhadap semua orang. Tinggi daya simpati. Pemerhatian yang tajam. Suka menilai orang lain melalui pemerhatian. Mudah dan rajin belajar. Suka muhasabah diri. Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama. Suka mendiamkan diri. Suka duduk di rumah. Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan. Tidak agresif kecuali terpaksa. Lemah dari segi kesihatan perut. Mudah gemuk kalau tak kawal diet. Minta disayangi. Mudah terluka hati tapi lambat pulih. Terlalu mengambil berat. Rajin dalam membuat kerja
OGOS
Suka berlawak. Mudah tertawan padanya. Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain. Berani dan tidak tahu takut. Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan. Pandai memujuk orang lain. Terlalu pemurah & bersikap ego. Nilai harga diri yang sangat tinggi. Dahagakan pujian. Semangat juang yang luar biasa. Cepat marah & mudah mengamuk. Mudah marah apabila cakapnya dilawan. Sangat cemburu. Daya pemerhatian yang tajam & teliti. Cepat berfikir. Fikiran yang berdikari. Suka memimpin & dipimpin. Sifat suka berangan. Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat. Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk. Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit. Belajar untuk bertenang. Sikap kelam kabut. Romantik, pengasih dan penyayang. Suka mencari kawan
SEPTEMBER
Sangat bersopan santun & bertolak ansur. Sangat cermat, teliti & teratur. Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik. Pendiam tapi pandai bercakap. Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati. Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur. Kerja yang dilakukan sangat sempurna. Sangat sensitif yang tidak diketahui. Orang yang banyak berfikir. Daya pentaakulan yang baik. Otak bijak & mudah belajar. Suka mencari maklumat. Kawal diri dari terlalu mengkritik. Pandai mendorong diri sendiri. Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia. Suka sukan, hiburan & melancong. Kurang menunjukkan perasaannya. Terluka hatinya sangat lama disimpan. Terlalu memilih pasangan. Sukakan benda yang luas. Bersistematik.
OKTOBER
Suka berbual. Suka orang yang sayang padanya. Suka ambil jln tengah. Sangat menawan & sopan santun. Kecantikan luar & dalam. Tidak pandai berbohong & berpura-pura. Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan. Sentiasa berkawan. Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama. Cepat marah. Macam pentingkan diri sendiri. Tidak menolong orang kecuali diminta. Suka melihat dari perspektifnya sendiri. Tidak suka terima pandangan orang lain. Emosi yang mudah terusik. Suka berangan & pandai bercakap. Emosi yang kelam kabut. Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan). Suka melancong, bidang sastera & seni. Pengasih, penyayang & lemah lembut. Romantik dalam percintaan. Mudah terusik hati & cemburu. Ambil berat tentang orang lain. Suka kegiatan luar. Orang yang adil. Boros & mudah dipengaruhi persekitaran. Mudah patah semangat
NOVEMBER
Banyak idea dalam perkara. Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya. Berfikiran kehadapan. Berfikiran unik dan bijak. Penuh dengan idea-idea baru yang luarbiasa. Pemikiran yang tajam. Daya firasat yang sangat halus dan tinggi. Sesuai jadi seorang doktor. Cermat dan teliti. Personaliti yang dinamik. Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia. Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra. Berani, pemurah setia dan banyak kesabaran. Terlalu degil dan keras hati. Apabila berkehendak sesuatu, akan diusahakan sehingga berjaya. Tak suka marah kecuali digugat. Mudah ambil berat terhadap orang lain. Pandai muhasabah diri. Cara berfikir yang lain dari orang lain. Otak yang sangat tajam. Pandai mendorong diri sendiri. Tidak hargai pujian. Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi apabila berkehendak sesuatu. Cuba sampai berjaya. Badan yang sasa. Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam dan romantik. Tidak pasti dengan hubungan kasih sayang. Suka duduk d irumah. Sangat rajin dan berkemampuan tinggi. Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia. Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi. Bercita-cita tinggi. Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah
DISEMBER
Sangat setia dan pemurah. Bersifat patriotik. Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan. Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa. Bercita-cita tinggi. Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi. Seronok bila didampingi. Suka bercampur dengan orang. Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai. Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur. Tidak pandai berpura-pura. Cepat marah. Perangai yang mudah berubah-ubah. Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi. Benci pada kongkongan. Suka berlawak. Pandai buat lawak dan berfikiran logik.
P/s: Sekiranya setiap ramalan ini tepat buat anda ia merupakan kebetulan.Jangan Percaya Pada Tilikan... sekadar suka-suka.

Monday, 15 October 2012

muffIn~ Oh Muffin

Assalamualaikum...
Hye u oLls hehehe~
ketemu kembali ya..

Adeii selama beberapa ari asyik duk berjalan jer ari minggu.. jadinyer.. ari minggu yg lepas (eh..baru semalam la ahad) hihi.. jadinyer semalam x kluar p mna2.. kerajinan de la naik sikit kekeke....

x semena2 wat la cik muffin n frOsting ateh nyer.. yukk~ cuci mata.. 
resepi amik dari page fb n frOsting by sis Evelyn Gemina 
http://mybakingworkshop.blogspot.com.. bleh refer cni ya... tQ sis.. sngt cedap n senang nk paiping ateh muffin 2 hehehe 


muffin yg belum taruk frOsting hehehe~ 
ade blueberry filling, strawbery filling n kiwi filling~


haaa ni dh siap letak frOsting...senang jer nk paiping tau.. cedap plak 2.. x la manis melampau sngt..


jika nk try... nnti sya msukkan resepi.. pe2 pon sngt senang la :)

Tuesday, 2 October 2012

JoM CUCI Mata hehe =)

Assalamualaikum u olls hehehe~
Lama dah tak mengepos pe2 kat sini kan hihihi.. saya pon xtau nk citer sal pe lagi dah..
Ok la.. tak nak bagi korang2 semua bosan membaca ajer..
yukk~ cuci2 mata dengan makanan hehe
korang mesti suke makan kan....
Orang selalu ckap... hidup untuk makan.. makan untuk hidup kan kihkihkih
Xpe la.. korang tengok2 jer la.. hasil daripada tangan ku ini ye,, jika berminat... bgtau la.. bru sya share resepi 2 nanti hahaha

 chOcolate cake mOist..ntuk ayah tersayang~ x sabar tunggu kek sejuk kan.. habis hancus deco uhuk uhuk... yg penting my dad suke hihi

apam polkadot yg menjadi kegilaan dulu kala ahaha~ aku pon wat tau... kihkih

 apam polkadot lagi (nie orang order tau.. siapa punye lupa dh ahaha)

 aneka tart

 apam polkadot jugak lagi

 choc strwbery homemade

 cheezy wedges nyum2

brownies choc cheese

 roti sosej oat

 nie rupe brownies choc (yang x dipotong lagi) nie nak kasi eN. tunang sya :)

 brownies choc cheese juga.. versi hijau hehehe

 choc cheese cake~ rupa dalam nyer hehe

 kek batik =)

 pizza~ nyum2
 roti sosej 

 muffin de filling chocolate tau (filling pon wat sendri)

 tart telur

 cheese tart~ (blueberry, strwbery, kiwi) ..orang order jugak..=)

 apam berdot2 hehehe

 donut gebus... pestaim wat tau hehehe.. sonok2 jadikkk~

 tiramisu kek~ soo nyummy~

 nie la rupe chOc cheese cake tadi 2... nampak cam x cedap..skli makan.. nak lagi tau heheehe ;)

apam dot2 again hehhee

 nie namanyer simpul kasiH~ sangat sedap... orang order jugak hehehe

 chOc kek

 Lasagna..pestaim buat jugak~ wahaha cedap2

 chOc cheese cake.. (yg nie de lapis blueberi... ntuk birthday adik n cousin... 1st pose lagi 2)

 chOc cheese cake... abaikan yg comot2 tepi 2.. nak cepat nak berbuka pose~ ;)

choc cheese cake.. kawan order hihihi

Dapat x korang cuci2 mata dalam nie hahhaa... nie jer yang ade.. nanti de yg lain.. saya masukkan yang lain pulok kihkihkih..... 
Nanti saya kasi u olls cuci mata lgi tau hahaha
Sekian entry kali nie :)) smile2

Thursday, 13 September 2012

Pasta goreng simpLe :)


Gambo yg nie layankan dlu yee hehehe~
Nnti sya selit2 kan resepi nyer pada entri yg lain plak hahaha

PASTA CARBONARA~ yummy~

Assalamualaikum~~

Hye.. Selamat pagi hehehe.. sekarang nie masih pagi lgi.. 10.45 am...
OK la.. tajuk entri pon sal makanan kan.. jadi buat ketika ini sya nk bercerita sikit sal makanan la ye... mulanyer sya nie xla suka kan snngat carbonara nie.. selalunyer kalau bleh telan pon.. bolognase jer (betui ker ejaan 2) kihkihkih
Nie menu semalam.. dah de resepi nyer lama..tapi 2 la.. ikut pada kerajinan ku ini tidak muncul2 ehehehe.. best kan.. ikut dan jer rajin tu nak my.. klu dah rajin sangat2..duk kat dapo jer la keje kau kan hehehe...
Nie OTW balik keje ngan akak.. cadangnyer nak masak nasi goreng ikan sardin jer..tapi akak lak banyak songeh.. xmo makan nasi katanyer.. diet leteww kan kihkih..memang dia diet pon....
Balik2 umah..siap2 makan dlu ahaha~ padahal nak masak tapi makan dlu kan2.. lapo sngt2 makan ler dlu heee~~..
Bersiap2 masak juadah dinner..  

Pastikan de pasta ye....takkan nk makan ngn nasik lak kan.. eiii~ cedap ker kihkihkih

resepi nie men campak2 jer....

Resepi Pasta Carbonara

Pasta (ikut nak pasta ape ye.. spagthi ker... pe2 jer la..)
rebus dalam air yg mendidih sehingga lembut..masukkan sedikit olive oil (sya guna minyak masak biasa sahaja hehehe)

untuk SOS::
4 ulas bawang putih (cincang)
1 kotak kecil susu segar (sya guna yg low fat & x guna abis 1 kotak pon) (250ml)

1 tin cendawan butang
1 tin sos prego carbonara cendawan (300g)

1 tin air
sedikit butter
4 batang sosej (ayam, daging.. ikut suka ye banyak mana pon)
2 @ 3 slice cheese
secubit garam
sedikit lada hitam (nie sy letak byk sedikit)

Cara2::
Panaskan periuk, masukkan butter.. xpayah tunggu butter cair smua.. masukkan bawang putih, agak2 dh naik bau, masukkan sosej, ayam, dgging.. gaul sebati sehingga agak masak... angkat, tos dan ketepikan yee
Step yg kedua.. Gunakan periuk yg sma... tapi pastikan api sudah ditutup ye :)
masukkan sos carbonara tu, kemudian masukkan air.. guna tin yg sama jer, kacau bagi sebati, tiada yg berketul2 ye...
Buka api... biarkan sekejap.. agak2 dh nampak buih2 didih..masukkan cheese dan susu.. agak2 rasa la susu tu ye... saya x suka sngt masukkan byak2 hehehe.. lepas2 masukkan cendawan... kemudian masukkan sosej yg telah digoreng dengan bawang putih.
Perasakan dengan garam dan lada hitam... biarkan seketika... dah boleh dihidanng kan... hehe
 Selamat mencuba ye... Masak main campak2 jer 2 hehee.. lgipon sya baru jer nak berjinak2 ngan pasta2 nie.. :)


Tuesday, 11 September 2012

LAGI CERITA SEDIH~

Assalamualaikum~~
mesti korang pon bOsan kot.. lagi2 entri sedih huhu..
dh sedih..maka..tulis pon sedih waaa (cuma x nagis jer la semasa entri nie ditaip kan) hehehe
Sangt2 la meruntuhkan jiwa dan ragaku... semalam.. hari sEnin~ teman la kwn p pejabat pOs..sebelum 2 p tempat len... p pejabat pOs ipoh lak 2... depan balai polis yg nak ke medan kit 2.. klu sesiapa duk ipoh tau la.. yg xtau 2..tapi nak tau jugak..search mR. gOOgle maps hehehe~ nk lagi tau.. pe kata korang dtg terus p pejabat pos 2 kekeke (xde kaitan langsung kan)

dh la pestaim sampai.. kwn 2 plak sllu p nek mto.. leh la men cilok2 jalan kan.. nie nek kete.. pe nk ciloknyer huhuhu~ jalan nk kuar 2... tersilap masuk lorong.. adesss dh la lesen lama tapi bwanyer bru kekeke.. lesen eden lamo dah aih~ pas amik lesen bwa masuk prem (frame) dlu kihkihkih.. 2 yg gabra x hingat tang nk undur balik 2... undur punya undur.. ingtkan lepas.. yela.. kete den kocik ja... ingtkan lepas la men rives2 (undur) gitu kekeke.. skli.. haa amik kau.. gedegang la jugak... cuak terus waaa~ comei ku..uhuk uhuk... cmner nk menjwab ngn bapak den nnti nie haaa... pe lagi.. kwn terus trun tgk keadn... x abis reves lagi 2... kang den kuar... kete 2 reves sndri kekekeke

kwn ckp x trukk... waa teruk la jugak uhuk uhuk....

rasa cm nk nages cm baby 2... tapi pe kan daya salah sndri jugak.. 2 la.. asal x letak alarm undur ntuk kete 2..waaa
dlm msa yg sma... temperature asyik naik jer.... eh... men2 lak la kete nie.. dh la penat bru blik drpda kL... huhuh~ sngt la stresssss.... p amik kwn.. jln2 jap ahaha~ sempat mam mCd.. nk blik kuala kangsar dh takut kekkee~ nasib la adik kawan pndai bab2 kete nie.. suh aku tgk.. tengok jer la aku reti waahahaha~ ayah den xtau lagi nie.. huhu blik koje menjawab jer la kang waaa~ comei den dh kemek huhuhu